Interview Paravisie

2 juni 2022

Interview Paravisie

Het is alweer enige jaren geleden dat dit interview werd gepubliceerd in de Paravisie maar het is nog immer actueel ondanks dat mijn ontwikkelingen en visies niet stil zijn blijven staan.


Het ene medium doet waarnemingen aan de hand van tarotkaarten, het andere met voorwerpen en foto's, maar John de Ruijter werkt voornamelijk met Geometrische hologrammen. Mijn gidsen en het samenwerkingsverband waar ik onderdeel van uitmaak, laten via een door de cliënt geselecteerde Geometrische hologrammen weten welke boodschappen ik als "Spirituele postbode" door mag geven.


John de Ruijter (50) uit Obdam werkte jarenlang als zelfstandige in de autoschadebranche, voordat hij zich richt op zijn mediamieke talenten. Dat lijkt een wereld van verschil te zijn, maar dat is volgens John niet het geval. Zeker als het ongeluk niet de eigen schuld van de persoon is geweest. Ik hoorde allerlei verhalen aan over persoonlijke problemen en gaf adviezen die klanten nieuwe inzichten opleverden om mee aan de slag te gaan. Ongeveer vijf jaar geleden kwam ik innerlijk in een tweestrijd te zitten, omdat iets in mij zei dat ik een andere richting op moest gaan in mijn leven. Ik ging opzoek naar iemand die mij kon helpen te ontdekken welke capaciteiten ik in me had, en vond een goede lerares in Sonja Wijnker. zij heeft mij aangespoord om mezelf spiritueel gezien te ontwikkelen, en hierin mijn eigen pad te bewandelen.

 

Trillingsresonantie


Aldus geschiedt en al snel weet John welk levenspad hij gaat bewandelen. Van kinds af aan tot mijn 45ste heb ik mezelf altijd verstopt op spiritueel gebied en heb me aangepast aan datgene wat de buitenwereld van mij verwachtte. Tijdens het volgen van cursussen kwam ik erachter dat paranormaal zijn het meest normale is van wie en wat je bent. Het tweede gedeelte van het woord is niet voor niets 'normaal', want dat is het en vind ik het mooie eraan. Gelukkig wordt de jongere generatie tegenwoordig veel vrijer opgevoed op dit gebied. Gedurende zijn spirituele zoektocht, stuit John op het bestaan van Geometrische hologrammen. De hologrammen hadden op mij het effect van thuiskomen, dat ik na al die jaren weer in contact mocht komen met mijn mediamieke vermogen. Dat was mooi om te ervaren. Bij mezelf merk ik dat alles is veranderd sinds ik met de hologrammen in aanraking ben gekomen. Ik heb jarenlang een harnas om me heen gehad om mezelf te beschermen, maar nu laat ik zien wie ik daadwerkelijk ben. Ik word rustig van het effect dat de hologrammen op mij heeft en ik ervaar dat dit ook bij anderen gebeurt. Voor mij bleek al snel dat het 'mijn ding' was om met deze Geometrische hologrammen op mediamiek gebied te gaan werken. De hologrammen zijn blijkbaar op mijn pad gekomen omdat ik daardoor verbinding kan maken op een hoger niveau, waardoor ik meer mag geven. Het is trouwens opvallen dat ik als kind al werd aangetrokken door de elpeehoezen van de Amerikaanse hardrockgroep Journey. Het ging me toen niet eens zozeer om de muziek, maar meer om de stijl waarin hun hoezen werden gemaakt. Daar zat een harmonieus en geometrisch geheel in. Ik had daar blijkbaar onbewust een band mee, net zoals een geometrisch hologram verbinding maakt met je zielsfrequentie. Daarom spreekt het mij zo aan.


Diepere verbinding


Enthousiast licht John toe hoe je met Geometrische hologrammen kunt omgaan. Via het kijken naar een hologram maak je een verbinding met je ziel. Je kunt het vergelijken met een stripverhaal. Als je de ballonnetjes niet invult met tekst, weet je toch wat er wordt bedoelt. Zo geeft je eigen intuïtie ook weer wat het hologram jou te zeggen heeft. Geometrische hologrammen zijn opgebouwd uit laagjes informatie en die raken je, evenals de kleuropbouw. Soms moet je jezelf niet afvragen waarom het je raakt, want dat gebeurt van binnen. Over het algemeen wordt je naar een hologram toegetrokken naar aanleiding van een gebeurtenis, periode of emotie waar je op dat moment mee te maken hebt. Die zorgt ervoor dat er energiefrequenties in je lichaam naar binnen komen. Het werkt daarom niet om er een handboek van te maken, want het gaat om de trillingsresonantie die op dat bepaalde moment contact legt met jou ziel. En dat effect is individueel bepaald, afhankelijk van je persoonlijke situatie en emotie. De hologrammen die John hiervoor gebruikt zijn van de hand van hologramkunstenaar Janosh. Hij weet dat ik met zijn hologrammen werkt en vindt het fijn dat ik anderen laat ervaren welke invloed Geometrische hologrammen kunnen hebben. De betekenis die hij aan iedere kaart heeft gegeven, is niet iets waar ik gericht mee werk. Ik interpreteer de hologrammen liever op mijn eigen manier, het gaat immers om de verbindingsboog die deze maakt. Ik vertel er graag over, maar wil niet dat je afhankelijk van mij of de kaarten wordt. Ik wil dat jezelf ontdekt welke connectie je met de kaarten hebt en leg graag uit wat de afbeeldingen voor je kunnen betekenen. Over de hele wereld staan mensen in verbinding met hologrammen. Als je thuis een hologram neerzet en je gaat erbij zitten tijdens een meditatiemoment, dan is het een mooi instrument om een diepere verbinding met jezelf te krijgen. Je kunt dan op een onbewust niveau antwoord op je vragen ontvangen.


Bevestiging


Tijdens openbare avonden bij spirituele verenigingen laat John bezoekers kennismaken met de Geometrische hologrammen. Voorafgaand aan zo'n avond schrijf ik op de binnenkant van sommige kaarten een boodschap die ik doorkrijg. Ik leg op de avond zelf alle kaarten met de afbeelding naar boven op een grote tafel, waardoor niemand kan zien onder welke kaarten er een specifieke boodschap staat vermeld. Ik leg de kaarten nooit in een vaste volgorde neer. Er wordt mij via boven aangegeven hoe ik de kaarten moet neerleggen. Het vormt altijd een Geometrisch harmonieus geheel met elkaar. Alle bezoekers krijgen bij binnenkomst een dubbel nummer. Eentje ervan mogen ze op een afbeelding leggen die hen het meest aanspreekt. Het nummer dat je neerlegt, geeft meestal al een boodschap door. Er kunnen op zo'n openbare avond niet twee nummers op eenzelfde afbeelding worden neergelegd, aangezien John iedereen individueel benadert. Zelf weet ik niet wie welk nummer op welke afbeelding heeft geplaatst. Na eerst een korte uitleg te hebben gegeven en een meditatie te hebben gedaan, ga ik aan de slag. Ik doe dan een waarneming of ik krijg voor iemand een boodschap door. Ik vraag dan altijd of de persoon in kwestie begrijpt wat ik vertel. Soms herkent iemand zich in eerste instantie niet in mijn doorgegeven verhaal, maar als ze er langer over nagedacht hebben, valt het kwartje alsnog. De kaarten waarop ik vooraf iets heb geschreven qua boodschap, worden altijd gekozen door bezoekers. De boodschappen die ik had doorgekregen kloppen dan altijd honderd procent bij die persoon. Ik ga zuiver met de informatie om en formuleer het dusdanig dat jij weet wat de boodschap inhoudt, zonder dat het aanstoot geeft of te persoonlijke boodschappen betreft die anderen niets aangaan. Soms laat ik iemand een aantal minuten voor een afbeelding zitten en dan geef ik ze een boodschap door. Laatst deed ik dat bij een bezoeker en hij gaf aan niet te begrijpen hoe ik die informatie kon weten, omdat die gegevens nog niet naar buiten waren gebracht. Dat is dan een fraaie bevestiging dat het voor mij juist is om met het werken met de hologrammen door te gaan.


Driehoeksverbinding


Tijdens de waarnemingen wordt John onder andere bijgestaan door zijn gidsen waar hij mee in contact staat. Ik heb drie gidsen die mij ondersteunen. De eerste gids is de Griekse visser Nikos. Toen ik voor het eerst in verbinding stond met hem, vertelde hij specifieke dingen. Ik dacht dat ik gek werd, maar ik zocht een en ander op en alles klopte wat hij vertelde. Hij zei waar hij geboren was en dat kon ik nooit eerder geweten hebben. De andere twee gidsen zijn Medusa een dame waar ik in een vorig leven mee getrouwd ben geweest, en haar vader Ishäe. Samen met de gidsen werk ik via de hologrammen in een soort driehoeksverhouding. Maar ik sta natuurlijk ook zonder hologrammen met ze in contact. Naast de gidsen wordt John tijdens het werken met de hologrammen bijgestaan door een samenwerkingsverband. Die bestaat uit een aantal 'verlichten meesters' en ik ben opgenomen in zo'n verband. Er zijn gradaties in deze 'verlichten meesters' die er onderdeel van uitmaken. Degenen die genoeg geleerd hebben in het aardse, worden lichtmeester. Deze hoeven niet meer terug te keren naar de aarde. Maar er zijn ook lichtmeesters die het fijn vinden om in een groep verder te gaan, en die vormen een samenwerkingsverband. Zij geven veel informatie door. Het groepsverband waar ik mee samen mag werken is The Enternal Flame. Mijn rol in het geheel is die van spirituele postbode. Ik mag boodschappen doorgeven vanuit het hiernamaals. Soms krijg ik iets door waarbij ik niet weer hoe ik het moet vertellen, en vraag ik aan het samenwerkingsverband hoe ik het 't beste kenbaar kan maken. Ik geef graag meer ruchtbaarheid aan die samenwerkingsverbanden en hoe het contact met het hogere in elkaar zit. Ik wil wel voorkomen dat ik zweverig overkom, want ik sta stevig met beide benen op de grond. Naast het werken met de hologrammen, werkt John ook nog op ander gebied. Ik ben helderhorend, - ziend en -wetend. Ik doe consulten aan de hand van foto's van overledenen, werk met klankschalen, doe aan magnetiseren, maak gebruik van etherische oliën en nog een diversiteit aan disciplines. Bij één op één consulten heb ik een andere energie. Dat hangt af van de sturing die ik krijg en wat ik aan mag geven. Per cliënt verloopt het anders en tijdens energetische behandelingen maak ik gebruik van alles wat er is. Ik kan en wil mezelf niet in een hokje plaatsen. Uiteraard is het voor mij wel duidelijk dat de geometrische hologrammen altijd een zeer belangrijk onderdeel zullen vormen van mijn werkzaamheden. Maak u klaar om uit uw comfortzone te stappen en de spannende mogelijkheden die voor u klaarliggen te ontdekken. Het zal u verrassen.

door John de Ruijter 10 augustus 2024
Het Belang van een Mobiele Telefoonbeleid op Scholen Deze tekst is oorspronkelijk door mij geschreven in 2014 voor de ouderraad van het Han Fortmann – Trinitas College. Destijds werd de informatie wel ter kennisgeving aangenomen, maar helaas niet verder uitgewerkt of op waarde geschat. Mobiele telefoons zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, maar hun aanwezigheid binnen schoolmuren zorgt vaak voor hoofdbrekens. Veel scholen worstelen met het implementeren van een effectief beleid rondom het gebruik van mobiele telefoons tijdens schooluren. Het ontbreken van een duidelijk beleid kan niet alleen de kwaliteit van het onderwijs schaden, maar ook de veiligheid van leerlingen en personeel in gevaar brengen. Waarom Mobiele Telefoons Verbieden tijdens de lesuren? Afleiding en Hoogsensitiviteit Veel leerlingen zijn gevoelig voor prikkels uit hun omgeving. Deze hoogsensitieve kinderen raken snel afgeleid door de aanwezigheid van mobiele telefoons, wat hun concentratie en opnamevermogen negatief beïnvloedt. Zonder dat ze het zelf doorhebben, kunnen ze prikkelbaar, afwezig of humeurig worden door verstoring van subtiele processen zoals 'zenden en ontvangen', die verstoord kunnen worden door de straling van mobiele apparaten. Gezondheidsrisico’s voor Jongeren Kinderen tot 16 jaar wordt afgeraden om mobiele telefoons te gebruiken, om de volgende redenen: De schedel van kinderen is dunner dan die van volwassenen, waardoor straling gemakkelijker en dieper in de hersenen kan doordringen. Het schedeldak is nog niet volledig volgroeid, wat de kans vergroot dat straling de celstructuren in de hersenen kan aantasten. Het hersenweefsel is nog in volle ontwikkeling, waardoor de hersenen extra kwetsbaar zijn. Privacy en Cyberpesten Het gebruik van mobiele telefoons tijdens lesuren kan leiden tot ernstige privacy problemen. Leerlingen kunnen zonder toestemming beeld- en geluidsopnames maken, die vervolgens snel kunnen worden verspreid via sociale media. Dit kan leiden tot situaties van cyberpesten, waarbij zowel medeleerlingen als docenten in benarde posities terecht kunnen komen. Fraude tijdens Proefwerken Het gebruik van mobiele telefoons tijdens toetsen en examens kan fraude in de hand werken, wat de eerlijkheid en integriteit van de toetsing in gevaar brengt. Afleiding Net zoals het gebruik van mobiele telefoons tijdens het rijden wettelijk verboden is vanwege de afleiding, pleiten sommigen ervoor om telefoongebruik in het verkeer volledig te verbieden. De reden hiervoor is duidelijk: mobiele telefoons leiden te veel af van wat werkelijk belangrijk is, zowel op de weg als in de klas. Gelijke Toegang en Multitasking Als scholen besluiten om mobiele telefoons te integreren in de lessen, ontstaat het probleem van ongelijke toegang. Niet elke leerling heeft hetzelfde type toestel, data-abonnement of prepaid-tegoed. Bovendien blijkt uit onderzoek dat multitasking, zoals het tegelijkertijd gebruiken van een mobiele telefoon en aandachtig deelnemen aan de les, niet effectief is. Het verdeelt de aandacht en vermindert het waarnemingsvermogen aanzienlijk. Tunnelvisie en Manipulatie door Data Daarnaast is het belangrijk om aandacht te schenken aan het fenomeen van tunnelvisie dat zich kan ontwikkelen door overmatig gebruik van mobiele telefoons. De belevingswereld kan door het constant gebruik van mobiele telefoons beperkt worden, wat leidt tot een tunnelvisie waarin leerlingen minder openstaan voor hun omgeving. Dit kan resulteren in een verminderde benaderbaarheid en een sterke focus op slechts één aspect van de werkelijkheid, wat doet denken aan ‘’autisme’’. Bovendien moet er aandacht zijn voor het (mis)gebruik van verzamelde data om sturing te geven aan de manier waarop leerlingen denken. Dit ondermijnt niet alleen de autonomie van de leerlingen, maar kan ook leiden tot onbewuste beïnvloeding van hun denkpatronen en overtuigingen. De School als Plek van Concentratie en Leren Leerlingen en personeel die hun mobiele telefoon voornamelijk gebruiken voor niet-onderwijs gerelateerde activiteiten tijdens de lessen, zien school waarschijnlijk als een vervelende onderbreking van hun dagelijkse leven. Dit kan wijzen op een motivatieprobleem dat zowel door de leerlingen als door de schoolleiding serieus genomen moet worden. Het creëren van bewustzijn rondom het gebruik van mobiele telefoons in de schoolomgeving is net zo belangrijk als de bewustwording rondom roken en alcoholgebruik. Hoeveel onwetendheid heeft er niet plaatsgevonden voordat we tot echte bewustwording kwamen op die gebieden?
door John de Ruijter 5 april 2024
Vraag jezelf niet af wat de wereld nodig heeft. Vraag jezelf af waardoor jij tot leven komt, en doe dat vervolgens. Want wat de wereld nodig heeft zijn mensen die tot leven zijn gekomen. Geniet van je dag en maak er iets onvergetelijks van. - Geef aan anderen wat jezelf wilt ontvangen – Nee, je bent geen slapjanus als je niet alles onder controle hebt. Vertel me alles, en daarna nog meer. Praat over angsten, zorgen, en minder vrolijke gedachten... Je krijgt er hoop voor terug. Soms is het een lastige opgave om met iemand te praten, maar het is zeker niet onmogelijk. Praat vandaag nog over je zorgen van morgen. Het is van essentieel belang als we een andere en nieuwe weg willen inslaan. Als je worstelt en vastloopt, draag je door te vertellen, alles te delen, nog meer te vertellen en nog meer te delen bij aan begrip en mogelijk een oplossing. Het kost inzet, tijd en energie om dingen te veranderen. Maar gewoon luisteren, vol aandacht en zonder oordeel is lastiger dan je denkt. Het is een opluchting als iemand tegen je zegt: "Vertel me alles", zonder dat deze zelf autobiografisch begint te vertellen. Je kunt vast personen in jouw eigen omgeving bedenken die bij elk onderwerp dat je begint na vijf minuten (als je gelukt hebt) al het gesprek overnemen met verhalen over henzelf. Het lijkt soms alsof hun eigen ego in het geding komt als ze niet kunnen bijdragen aan het gesprek vanuit hun eigen perspectief. Het is een kunst om echt te luisteren, en het kan een opgave zijn om echt te praten. Door de continue druk om altijd "aan" te staan lijkt dit steeds zeldzamer te worden. Alles wordt gedeeld via nietszeggende sociale mediaberichten. Maar echt iets vertellen lijkt steeds minder te gebeuren, ondanks wat we misschien denken door deze kanalen. Het enige wat we zien, is een opgepoetste buitenkant vol glamour & glitter, zonder echte inhoud. Zo ontstaat er een cultuur van totale oppervlakkigheid en leegte. Als mensheid, met een populatie van miljarden, moeten we NU echt aan de slag om dit te veranderen. We moeten de jongere generatie bewust maken van de ketens die sociale media om hen heen smeden, zodat ze niet totaal overgeleverd worden aan de willekeur van meningen die door anderen worden gefilterd en verspreid. Het is belangrijk om zelfredzaam te blijven, om te praten, te vertellen en vooral te luisteren. Niet papegaaien, maar blijven nadenken, en blijven onderzoeken naar waarheid, oorzaak en gevolg. Platformen zoals TikTok, Instagram, Facebook, ChatGPT, apps, mailtjes en zelfs LinkedIn dragen allemaal bij aan de oppervlakkigheid van de mensheid. Miljarden worden verdiend via deze platforms, terwijl miljarden gegevens worden verzameld, opgeslagen en verhandeld. Hoewel de basis niet slecht is, is het langzaamaan doorgeslagen naar negativiteit door de ‘’leeghoofdige’’ volgzaamheid aan wat ons voorgespiegeld wordt. Alles moet direct bereikbaar zijn met minimale inspanning, grote winsten zijn er te behalen, maar als het misgaat wordt er al snel naar anderen gewezen.  In onze hedendaagse maatschappij krijgen we steeds meer prikkels te verwerken, wat kan leiden tot overbelasting “dystrofie” van de hersenen en vertraging van processen in het zenuwstelsel. Deze overbelasting, mede veroorzaakt door alcoholgebruik en het gebruik van verdovende middelen, kan leiden tot emotionele stoornissen, onverklaarbare aandoeningen of zelfs chronische klachten. Helaas is er in de reguliere gezondheidszorg weinig aandacht voor het belang van holistische zorg (*1) en de energetische gezondheid (*2) van de mens. Vanuit een holistische benadering bekijken we gezondheid vanuit een breder perspectief, behandelen we zowel lichaam als geest, het heden en het verleden. Het kan in een vroeg stadium veel betekenen om overbelasting te voorkomen. Het geeft veel om over na te denken en te overpeinzen. Denk in het belang van het grotere geheel om iets blijvends te creëren en de kern van het collectief te blijven behartigen. Het wordt tijd dat we onze ogen openen voor het belang van een optimale lichamelijke en emotionele gezondheid, het middel om iets blijvends te bereiken voor nu en in de toekomst. Dan is succes blijvend verzekerd. *1 Een holistische benadering betekent simpelweg dat we het leven en situaties op een breder niveau bekijken. Het draait om het behouden van een gezonde balans in energie voor een goed gevoel van welzijn. Hierbij kijken we naar alle aspecten van het menselijk welzijn: lichamelijk, mentaal, emotioneel en spiritueel. We geloven dat al deze aspecten met elkaar verbonden zijn en elkaar beïnvloeden. Dus in plaats van alleen naar symptomen of problemen te kijken, proberen we ook de diepere oorzaken en patronen te begrijpen. Het doel is niet alleen om oppervlakkige problemen aan te pakken, maar ook om de persoon te helpen groeien en inzicht te geven in hun situatie. Je kunt een mens als een holistisch geheel zien, net zoals je een object vanuit verschillende hoeken en perspectieven kunt bekijken. Het interessante aan deze benadering is dat het ons verschillende beelden van dezelfde persoon kan tonen, afhankelijk van hoe we ernaar kijken. *2 Een energetische benadering houdt in dat we het menselijk lichaam beschouwen als meer dan alleen een fysiek organisme. We erkennen dat er ook energieën in ons lichaam zijn die invloed hebben op onze gezondheid en ons welzijn, zowel lichamelijk als mentaal. Wanneer deze energiestromen geblokkeerd raken, kan dit leiden tot allerlei klachten. Om deze blokkades op te lossen, is het belangrijk om het energie-evenwicht te herstellen en te zorgen voor een harmonieuze stroom van energie door ons lichaam. Door te focussen op het balanceren van deze energieën, streven we naar een optimale gezondheid en harmonie van lichaam, geest en ziel. Visiewijszer Anders kijken - Anders Denken - Richting bepalen
Meer posts